Yazılımından, donanımına kadar yüzde 85 yerli üretim olan dijital oyun masası, Türkiye'nin dijital oyun sektöründe söz sahibi olmasının yolunu açtı. Üç mühendisin ortaklaşa geliştirdiği proje sayesinde artık bilgi, eğlence ve kıraathane oyunları dijital olarak oynanıyor. Taş çalma, kağıt saklama ve zar tutma tarih oluyor.

Masa yüzeyine yerleştirilen 4K çözünürlüklü dokunmatik ekran ile 35 farklı oyun, 6 kullanıcıya kadar destekleniyor. Ayrıca masa yüzeyine yerleştirilen suya ve darbeye dayanıklı ekran sayesinde oyun masası dışında da kullanılabiliyor. Avrupa'daki muadillerinden farklı olarak içerisine yerleştirilen hayalet ekranlarla okey ve kağıt oyunları oynatma imkanı sağlayan dijital masadaki oyuncular hayalet ekran sayesinde yanlarındaki ve karşılarındaki oyuncuların ellerini göremiyor. Hayalet ekran teknolojisi ile patent alan şirket, dünyada tek olma özelliğini elinde bulunduruyor.

Avrupa bize inanmadı 1 yıl içerisinde ürettik
Dijital masanın Avrupa'daki benzerinin çok üzerinde bir ürün geliştirdiklerini yüzde 85 yerlilik oranına ulaştıklarını belirten Bambu Games kurucu ortaklarından Makine Mühendisi Halil İbrahim Yalnız, “Bir şirketten, hayalet ekran olmayan bir masanın distribütörlüğünü istedik. Bize sundukları şartlar o kadar ağır ve Türkiye piyasasına uyumsuzdu ki şartların değişmesini talep ettik. Yoksa "Türkiye'de biz üretiriz" dedik. Onlar tabi bize inanmadı, akabinde bir yıl içerisinde yazılımı, donanımı ve otomasyonu ile masayı bu hale getirdik. Şu an o şirket ile diyalog halindeyiz ve onlar bizim sistemimiz olan hayalet ekran kullanma izni talebinde bulundular” şeklinde konuştu.

Eskişehir'deki bu etkinlik büyük ilgi gördü Eskişehir'deki bu etkinlik büyük ilgi gördü

Yüzde 85'i Türkiye'de tedarik ediliyor

Bünyesindeki oyunların Türk eğlence kültürüne uygun ve her yaştan kullanıcıya hitap ettiğini belirten Yalnız, “Bizim kültürümüze uygun bir şekilde, içeriğinde eğlence, kültür, bilgi yarışmaları, batak, 101, okey gibi oyunları masanın içerisine nasıl yerleştirebiliriz diye düşündük. İnovasyon uç fikirlerin dahice çözülmesiyle oluşuyor. Bir uç fikir olan hayalet ekran araştırmasına girip masanın içerisine otomasyonla entegresini gerçekleştirebildik. Bir prototip ürettik. Oyunları kendi bünyemizde 40 kişilik bir ekip yazdı. Arayüz geliştirdik. Bu masanın şasesi, otomasyonu ve her türlü detayını Bursa'da bir araya getiriyoruz. Masanın yüzde 85'i Türkiye'de tedarik ediliyor. Şu an tanıtma aşamasındayız” dedi.

İçeriğinde 35 oyun hazır, yeni oyunlar geliştiriliyor

Geliştirdikleri yazılımda 35 oyunun yer aldığını ve güncellemeye açık bir sistem olduğunu aktaran Yalnız, “Çocuk oyunlarından, bilgi oyunlarına, gençlerin çok sevdiği tabu, uno, kızma birader, 2 ve 4 kişilik satranç, pişti, tavla, gibi 35 oyun var. Türk spektrumunu göz önünde bulundurduk ve her kese hitap etmek istedik. Tabi bunu devamlı geliştiriyoruz. Sistemimiz online olarak güncelleniyor, yeni oyunlar ekleniyor. Oyunlar, grafikler, animasyonlar geliştirilerek online olarak güncelleyebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

Şimdiden 6 patent aldı

Ürünün 6 patent aldığını söyleyen Yalnız, “Dünya Patenti'ne 1 ay önce başvurduk. Ondan önce de patentlerimiz oldu, 6 patent sahibiyiz. Dünya Patentimizin başvurusu başarıyla sonuçlandı. Yüzde 85 yerli üretime sahibiz. Geriye kalan yüzde 15'ini de Türkiye'de tedarik etmek isterdik ama ne yazık ki üretilmiyor. Yüzde 15'i uzak doğu ülkelerinden tedarik ediyoruz. Oyun masamız Türkiye'nin 3 ilinde 7 farklı noktada hizmet vermeye başladı. Oyun salonları, kafeler ve eğitim merkezlerinde oyun masamız aktif olarak kullanılıyor. Masamızın içinde bulunan taş ve kağıt oyunlarını dijital ortama sunması bizi rakiplerimizin önüne geçiriyor. 2024 hedeflerimizde Avrupa pazarının yüzde 30'una sahip olmak ve Türkiye'de de 3 bin masa piyasaya sunmayı hedefliyoruz. Şu anda 5'i Bursa'da, 1 İstanbul ve 1 de Antalya olmak üzere 7 noktada masamız bulunuyor. Pozitif tepkiler geliyor. İnsanların telefonun içine gömülmeyip grup halinde dijital platformda eğlenmesini seyretmek gerçekten insana zevk veriyor. Bu masada 35 adet oyun var. Yılsonuna kadar bunu 100'e çıkarmayı planlıyoruz. Bu 35 oyunun içinde çocuk oyunları ve yetişkin oyunları diye böldük. Aileler de çocuklarını "gönül rahatlığı ile masanın başına bırakabilsin, eğitici oyunlar oynasın" diye oyunlar geliştirdik. Aynı zamanda yetişkinler için de eğlenceli oyunlar bulunuyor” şeklinde konuştu

Editör: Sakarya Gazetesi