Eczacılık Fakültesi güncel mesleki yeterliliklere sahip, toplumsal sorumluluğu ön planda tutan, etik kurallara bağlı eczacılar yetiştirmeyi ve topluma hizmet bilinciyle insan sağlığına katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapmayı kendine misyon edinmeye devam ediyor. Fakültedeki eğitim, 'Ulusal Eczacılık Çekirdek Eğitim Programı' ile eczacının toplumdaki rol ve sorumluluklarını yerine getirmesine yönelik yeterlilikleri ve yetkinlikleri kazandıracak şekilde hazırlanmış Modüler Eğitim Programı'nı kapsıyor.

Tam akredite olan fakültelerin başında Eczacılık Fakültesi geliyor

Eczacılık alanında nitelikli ve kaliteli eğitimiyle adından söz ettiren Anadolu Üniversitesi, aldığı akreditasyonlarla da farkını gösteriyor. Bu çerçevede, eczacılık eğitiminde kalitenin geliştirilmesi ve kalite güvencesinin sağlanmasını amaçlayan Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu tarafından 2015 yılında 6 yıl süre ile tam akreditasyon almaya hak kazanan 7 fakülte arasında yer alan Anadolu Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, 2022 yılında da süreci başarıyla tamamlayarak aynı kurul tarafından 6 yıl süre ile tekrar tam akreditasyona layık görüldü.

Öğrenciler yüksek yeterlilikte ve düzeyde mezun oluyor

Son yıllarda gelişen teknoloji ve hizmet anlayışındaki değişiklikler tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de eczacının rolünün değişmesine neden olurken, özellikle Covid-19 pandemisi eczacının toplum sağlığının devamlılığının vazgeçilmez bir parçası olduğunu gözler önüne serdi. Eczacılar hasta merkezli, hastanın ilaç tedavisi süresince tedavi ile ilişkili tüm sorunları bulup çözmeye çalışan uygulamalara yöneliyor. Eczacılık mesleği de sadece serbest eczanelerde gerçekleştirilmezken; devlet ya da özel hastanelerin eczanelerinde, ilaç endüstrisinde, ilaç depolarında, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ile Sosyal Güvenlik Kurumu'nda da (SGK) eczacılar istihdam ediliyor. Tüm bu farklı mesleki çalışma alanlarını kapsayacak şekilde Anadolu Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, klasik eczacılık eğitim sistemine göre konuların daha bütünleşik olduğu, dinamik ve kanıta dayalı öğrenme ile birlikte öğrencinin araştırma yönünü de kuvvetlendiriyor.

Kaynak: İHA