Elektronik Harç Ödeme Sistemi Nedir?
Yurt dışına çıkış yapan vatandaşlar, daha önce havalimanları ve limanlarda harç pulu alarak bu zorunluluğu yerine getiriyordu. Yeni düzenleme ile artık harç pulları yerine dijital ödeme sistemleri kullanılacak. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından hazırlanan ve görüşe açılan yeni tebliğ taslağı, çevre dostu ve kağıt tasarrufu sağlayan dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında hazırlandı.
Harç Ödemeleri Nerelerden Yapılabilecek?
Yeni sistemle birlikte, yolcuların yurt dışına çıkış harçlarını ödeyebileceği birçok seçenek sunuluyor:
-Vergi daireleri, mal müdürlükleri ve gümrük saymanlıkları gibi resmi kurumlara başvurulabilecek.
-Bankalar ve PTT vezneleri üzerinden makbuz karşılığında ödeme yapılabilecek.
-GİB’in Dijital Vergi Dairesi ve mobil uygulamaları, kullanıcıların hızlıca harç ödemelerini yapmalarını sağlayacak.
-Yetkili bankaların internet ve mobil bankacılık uygulamaları da yurt dışı harç ödemesi için alternatif olarak sunuluyor.
Fiziki Harç Pulu Kullanımı 10 Ocak 2025'e Kadar Geçerli
Yıl sonuna kadar satın alınmış olan fiziki harç pulları, 10 Ocak 2025 tarihine kadar geçerliliğini koruyacak. Ancak bu tarihten sonra, sistem tamamen elektronik ödemelere geçeceği için harç pullarının geçerliliği son bulacak. Yolcular, ödemelerini elektronik olarak yaparak yurt dışına çıkış işlemlerini hızlandırabilecekler.
Yolcular İçin Güvenli ve Hızlı Çıkış İmkanı
Dijital ödeme sistemi sayesinde harç bedelleri elektronik olarak kontrol edilebilecek. Yolcuların ödemeleri, sistemde otomatik olarak işlenecek ve havalimanı veya limanlardaki yoğunluk azaltılacak. Harç pulu taşıma zorunluluğunun ortadan kalkması ile birlikte, çıkış işlemleri daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilecek.