Sınıf annesi uygulaması çeşitli eleştirilere maruz kalmaktadır. Bazı veliler ve öğretmenler, sınıf annelerinin öğretmenin yerine geçtiği iddiasını ortaya sürerken, bir grup ise bu uygulamayı okuldaki işleri kolaylaştırdığı için desteklemektedir.
Sınıf annesi uygulamasının destekçileri, çocukların okula adapte olmalarına yardımcı olduğunu ve öğretmenlere ek destek sağladığını savunmaktadır. Bu kişiler, sınıf annelerinin öğrencilerle daha yakından ilgilenerek öğrenme sürecine olumlu bir katkı sağladığını düşünmektedir.
Ancak, eleştirenler arasında yer alan bazı kişilere göre, sınıf anneleri öğretmenin rolünü aşmaktadır. Öğretmen-öğrenci ilişkisini zayıflatabileceği ve eğitim sürecini etkileyebileceği endişesiyle, bu uygulama eleştirilmektedir. Ayrıca, sınıf annelerinin bazılarının öğretmenler gününde pahalı hediyeler toplamak için yüksek miktarlarda para talep etmesi ve kendi çocuklarına özel ilgi beklemesi, veliler arasında olumsuz bir atmosfer yaratabilir.
Özellikle, sınıf annelerinin gruplaşma oluşturarak diğer veliler arasında ayrım yaratmaları eleştirilerin odak noktalarından biridir. Bu durum, okul topluluğunu olumsuz etkileyebilir ve öğrenci-veli-öğretmen üçgeninde dengeyi bozabilir.
Sonuç olarak, sınıf annesi uygulaması hem destekçi hem de eleştirel bakış açılarına sahiptir.