Eskişehir Teknik Üniversitesinin eğitim uçağı ihtiyacını karşılamak amacıyla Savunma Sanayii Başkanlığımız tarafından açılan Porsuk Projesi kapsamında 7 adet eğitim uçağının yurt dışından tedariği ve bunlarla ilgili yer destek teçhizatları, yedek parçalar ve pilot, teknisyen eğitimlerini kapsayan projenin sözleşmesi, 7 Eylül 2023 tarihinde imzalanmıştı. 2 adet Diamond DA-42 NG çift motorlu eğitim uçağının teslimatı Mart 2024'de, 5 adet Tecnam P2010 MKII tek motorlu eğitim uçağının teslimatı ise Mayıs-Haziran 2024 tarihlerinde gerçekleştirildi. Uçakların teslimatı sonrasında uçuşu uygun hale getirilme çalışmaları tamamlandı. ESTÜ Pilotaj Programında öğrenimlerine devam eden geleceğin pilotları çift ve tek motorlu uçakları kullanmaya başladı. Son teknolojilerle donatılmış uçaklarla pilotluğa hazırlanan öğrenciler, günümüz teknolojilerine de kısa sürede uyum sağlamış olacak.

Eskişehir'de dilendirilen çocuklarla ilgili veriler paylaşıldı! Eskişehir'de dilendirilen çocuklarla ilgili veriler paylaşıldı!

“Piyasada bulunan en iyi eğitim uçaklarını aldık”

Gelen uçaklarla ilgili konuşan ESTÜ Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan, dünyada lider konumunda uçakları üniversiteye getirdiklerini söyledi.
Uçakların geliş süreci ve özellikleri hakkında konuşmasını sürdüren Özcan, şunları söyledi:
“Gelen uçaklarımızdan 7'sinin 2'si Diamond DA42 Twin Star çift motor. Diamond DA42 Twin Star dünyada kabul gören ve uçuş okullarının en çok kullandığı uçak tiplerinden biridir. Diğer 5 uçağımız da Tecnam marka tek motorlu uçaklardır. Bu uçaklar da dünyada havacılıkta en değerli uçak modellerinden biri olarak kabul edilen Cessna'lar ile aynı motorlara sahipler. Bunların diğerlerinden en önemli farkı kompozit gövdeye sahip olmasıdır. Eski uçaklar alüminyum alaşımlı malzemeden yapıldığı için oldukça ağırdı. Şu an uçak kütleleri hafifledi, performansları daha iyi oldu. Bunun dışında bu uçaklar kompozit gövde olduğu için uzmanlarımız ayrıca sertifikalar almak zorunda kaldılar. Uçağın modeli değiştiğinde uzmanlara farklı eğitimler ve yeni sertifikalar gerekiyor. Uçaklarımızdan çift motora sahip olanlar Avusturya'dan geldi. Uçaklar gelmeden önce 3 personelimizin Avustralya'da gerekli eğitimlerini almalarının ardından, eğitimlerine Çorlu'da devam ettiler. Ayrıca yetkin personelimizden 3'ü, İtalya'da üç hafta boyunca tek motorlarla ilgili eğitimlerini aldılar.”

Kaynak: İHA