58 yıl önce; Eskişehir bir araya geldi ve büyük bir kulüp ve onlarca yıl dillerden düşmeyecek başarılar elde eden bir takım kurdu.
1965'de ayrı kutuplardaki insanlar ve spor kulüpleri birleşti.
Eskişehir kulüpleri Akademi Gençlik, İdman Yurdu ve Yıldıztepe birleşti.
Kırmızı siyah renkler altında birleşerek Eskişehirspor'u kurdular.
Kulübün başkan ve yöneticileri Eskişehirli esnaflardı.
Futbolcular öz ve öz Eskişehirli.
Yerleşik halkın deyimi ile 'Öz halkımız'
****
Bu günlere nasıl geldik?
Sportif başarıda geri de kalmamızın ve ekonomik
çöküşün nedeni ne?
Kuruluş ve yükselme yıllarındaki kulüp yöneticileri şimdikiler gibi siyasi ikballerini değil, kulübün başarısını düşündüler.
Siyasi emelleri için Eskişehirspor'u kullanmadılar.
Kullandırmadılar...
****
Eskişehirspor'u basamak gibi kullanarak, belediye başkanlığına atlamadılar.
Tam aksine belediye başkanı seçilen siyasetçiler seçildikten sonra Eskişehirspor başkanlığını da üstlendiler.
Eskişehirspor kulübüne altın yıllarını yaşattılar.
****
O yıllarda takım Anadolu da yıldız gibi parladı.
Başarı ve saygınlık abidesi oldu.
Anadolu'daki pek çok takıma duruşu ve taraftarı ile örnek oldu.
****
Bugün; geldiğimiz noktaya bakıldığında, şehir aynı şehir, taraftar aynı taraftar.
Ancak, siyasete göz kırpan yöneticiler farklı...
90 YILLIK CADDE...
Eskişehir'in en geniş caddesiydi.
Atatürk Caddesi.
Bu günlerde mevcut trafiği taşımakta zorlanıyor.
Caddenin açılalı 90 yıldan fazla oldu.
1930'lü yıllar tren istasyonunu şehrin en büyük yerleşim bölgesi olan Odunpazarına bağlıyor.
****
Cadde planları hazırlanırken, caddeye adı verilen Mustafa Kemal Atatürk ileriyi görerek "Caddenin iki kat geniş" yapılmasını istedi.
Cadde tamamlandıktan sonra tek tük geçen fayton ve otolara bakarak "Bu kadar geniş caddeye ne gerek var" diyenler oldu.
Ancak zaman Atatürk'ü haklı çıkardı.
'Geniş yapıldı' denilen cadde bugün yetersiz kalıyor.