“Eskişehir Ulaşım Ana Planı” 18 yıl önce İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yapılmıştı.
2014 Şubat ayı sonunda büyükşehir İTÜ’den Prof. Dr. Haluk Gerçek'i Eskişehir'e davet etti.
Ne durumda olduklarını görmek istediler.
****
Prof. Dr. Haluk Gerçek son derece olumsuz bir tablo çizdi.
“Ne kadar yol yaparsanız yapın artan trafiği karşılamanız mümkün değildir. Hangi yol yapım politikası izlenirse izlensin trafik artacaktır. Artan talebi karşılayacak yeni yollar, yeni kavşaklar, köprüler yapmak teknik ve ekonomik olarak mümkün değildir.” Dedi.
Çözümü değil, çözümsüzlüğü ortaya koydu.
****
2014'de kentin nüfusu 800 bin civarındaydı.
Otomobil sayısı 125 bin civarındaydı.
2024'e gelindiğinde kent nüfusu 950 bine dayandı.
Otomobil sayısı 198 bin oldu.
****
Aradan geçen 10 yılda ulaşım alt yapısında yeterince iyileştirme yapılmadı.
Açılan yeni yollar ve kavşak yetersiz kaldı.
Yeni çareler yeni ulaşım planlaması yerine çaresizliği kabullenen yerel yönetim trafik kaosuna teslim oldu...
****
Eskişehir'in bilim adamları var.
Üç üniversitesi.
Bu kadar kolay teslim olmak bize yakışmıyor...
IZDIRAP YILI...
2024 yılı emekliler yılı ilan edilmişti.
Beklenti 'refah yılı' olmasıydı.
9 ay geçti.
Her geçen gün emeklinin alım gücü düştü.
Şimdi herkes, 'Keşke emekliler yılı ilan olmasaydı' diyor.
****
Emekliler Derneği ve Sendikası temsilcileri 'Emekli yılı beklerken 'ızdırap yılı' oldu diyorlar.
Emekliler Derneği Başkanı Muhsin Dilbaz, örnek bir sivil toplum kuruluşu başkanı, seçildikten sonra çok çalışıyor.
Dilbaz; "Emeklilerimiz her geçen yıl enflasyona ezdiriliyor. İşçi ve memurların masaya oturduğu yeni bir SGK yasası gerekli."
****
2024 yılı emekli yılı ilan edildi ama emekliler yokluğa, yoksulluğa mahkum oldu.
Fiyatlar artarken, emekli aylıkları yerinde sayıyor.
Emekliler gözler önündeki bu acı tablonun yönetenler tarafından görmezden gelinmesi ve önlem alınmamasına tepki gösteriyor.