Eskiden; Pazar günlerinin ayrı bir özelliği vardı.
İnsanlar kahvaltıdan itibaren maç heyecanını yaşamaya başlardı. Stat kapasitesi yetersizdi o yıllarda.
EGO uygulanırdı.
Bilmeyenler için söyleyelim, EGO; erken gelen otururun kısaltılmışı.
Biraz gecikirseniz maçı ayakta seyretmek zorunda kalırdınız.
O yüzden birkaç saat öncesinden girip tribünde yer tutulurdu.
****
Evimizdeki tüm maçları kapalı gişe oynadık.
Eskişehir havası malum.
Yazlar çok sıcak, kışlar çok soğuk.
Ya üşürdük, ya da donardık tribünde.
****
Yine de o yıllarda tribünlerini tıklım tıklım doldurduğumuz bir statımız vardı.
Tek sıkıntımız açık tribünün üstünün açık olmasıydı.
Hatta bir slogan üretmiştik.
"Açığın üstünü kapatmayan utansın!"
Şimdi; tüm tribünlerin üstü kapalı, stat büyük ama bir avuç kaldık tribünde...
****
Deplasmanlar ayrı bir heyecandı.
Öyleki bazı deplasmanlarda çoğunlumuzla ev sahibi gibi hissedirdik kendimizi.
Bazıları takımı görmeye gelirdi.
Bazıları çok konuşulan taraftarımızı.
Bizi örnek aldılar.
Tribün kültürü böyle böyle yerleşti Anadolu'ya.
****
Stat şehrin ortasında olunca, kent bütünüyle yaşardı heyecanı.
Maçın gidişatını, hatta skorunu sevinç tezahüratlardan ya da tribünlerden yükselen av-vah seslerinden anlaşılırdı.
Kazandığımızda sevinç, kaybettiğimiz de bir sessizlik çökerdi şehre.
Atatürk Caddesi'nde her galibiyet sonrası tezahüratlar eşliğinde zafer yürüyüşü yapılırdı.
BULVAR OLACAKTI, BETON OLDU...
Demiryolu yerin altına alınacak, meydana çıkan alan bulvar olacaktı.
Demiryollarının hazırladığı taslakta böyleydi.
Hatta; bu bulvar taslağı projesini Büyükerşen bile onaylamıştı.
Eskişehirin en geniş bulvarı yapılacaktı.
Bulvar yerine sokak bile denemeyecek bir dar bir yol çıktı ortaya.
****
İktidar partisi milletvekilleri itirazlar üzerine “Bu projenin altında Büyükerşen’in imzası var” diyerek savunmaya geçtiler.
Büyükerşen altına imza attığım taslakla bu projenin alakasıyok diyerek yanıt verdi.
****
Bulvar olacak diye başlanan Demiryolu Bulvarı betona dönüşmüş,
Bu bölgedeki trafik ihtiyacı hiç düşünülmemişti.
Kentin ortasından geçen; demiryolu yerin altına alınırken, Eskişehir kent trafiğine büyük kolaylıklar getirecek, bir bulvardan oldu.
Ayrıca yeşil alanlar,betonlaştırılan alanların yanında güdük kaldı.