Garanti içerisinde arıza yapan malın tamir süresi ne kadar? 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Satış sonrası hizmetler Yönetmeliği ‘’ Arızalanan malın tamir süresinin 20 iş günü olarak belirtmiş, Bu süre taşıtlar için 45 iş günü olarak belirlenmiş. Bu durumda arızalanan malın tamirini servis yönetmelikte belirlenen süre içinde teslim etmek zorunda. Peki, iş gününü nasıl hesaplamalıyız. Yönetmelik, Ulusal ve dini bayram günleri ve pazar günleri dışındaki çalışma günleri iş günü kabul etmiştir.
***
Satış sonrası hizmetler yönetmeliğinde’ ’Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir.
***
Yine ilgili yönetmelik garanti kapsamı içindeki malların arızasının on iş günü içerisinde giderilmemesi halinde üretici veya ithalatçının malın tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir malın verilebileceğini söylüyor.
***
Tamir edilmesi için servise verdiğiniz malın 20 iş gününde, taşıtlarda 45 iş gününde servis tüketiciye teslim etmez ise tüketicinin seçimlik hakları var. Garanti belgesi yönetmeliğine göre, Tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkân varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez, Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur’’ diyor.
***
Tüketicilerimiz kullandıkları malların arızalanması halinde Ticaret Bakanlığı tarafından hizmete açılan www.servis.gov.tr adresli internet sitesinin yetkili servis sorgulama bölümünde üretici/ithalatçı veya marka bilgileri girilerek ürün bazında servis araması yapılabilirler. Ayrıca yetkili servisler illere ve ilçelere göre arayabileceklerdir. Yetkili servisler harita üzerinde de görülebilmekte ve istenildiğinde yol tarifi de alınabilmektedir. Tüketicilerimiz 'www.servis.gov.tr' sitesini kullanarak yetkili servislere ulaşabilirler.