Tüketiciler bezen hizmet aldıkları aboneliklerde yaşanan uyuşmazlıklarda haklı iken haksız duruma düşebiliyorlar. Tüketiciler hizmet alacakları abonelikleri iletişim yolu ile yapmaları halin yani sizi telefonla arayan firmalar size verecekleri hizmetler konusunda kısa bir açıklama ile telefonla sizi bilgilendiriyorlar ve sizin sesli onayınız la sizi abone yapıyorlar.
***
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Abonelik sözleşmeleri yönetmeliği ‘’ Kalıcı veri saklayıcısı Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı’’ nın sağlanması gerektiğini söylüyor.
***
Ayrıca Sözleşmenin şekli Maddesinde ‘’Satıcı veya sağlayıcı, sunulan mal veya hizmete ilişkin olarak tüketici ile bir abonelik sözleşmesi kurmak zorundadır. Yazılı veya mesafeli olarak kurulan abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur. Abonelik sözleşmeleri; en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde düzenlenir’’ denilmektedir yani bu durumda iletişim araçları ile yapılan abonelik sözleşmeleri sözlü olarak değil geçerli olanı yazı olanıdır yönetmelikte belirtildiği gibi olmalı.
***
Abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinde tüketicilerin abonelik sözleşmeleri yapma konularında açık bir dille ne şekilde maddeler halinde belirlemiş.2024 yılın ilk altı ayına baktığımızda abonelik sözleşmeleri konusunda tüketici şikayetleri çoğaldı ancak bu çoğalmanın aynı zamanda tüketicilerinde haksız duruma düştüğünü görüyoruz çünkü tüketicilerimiz haklı ilken haksız duruma düşmelerinin başlıca sebepleri arasında hizmet aldıkları sektörle tam olarak bir sözleme yapmamış olmalarıdır yani abonelik sözleşmelerinde şartları bilmemelerinden kaynaklıdır.
***
Hizmet verecek olan sektör temsilcisi size vaat edilen hizmetleri sözlü olarak başka, yazılı olarak başka olduğunu, bizim almak istediğimiz hizmet beklentilerimizi karşılamadığını hizmet bedeli gibi konularda uyuşmazlığa düştüğünüzde görebiliyorsunuz demek ki sözleşme önemli
***
İş böyle olunca da uyuşmazlıklarda tüketici olarak yazılı bir sözleşme yapmadıkları için maalesef tüketiciler haksız duruma düşebilirler bu nedenle almak isteğimiz hizmetlerde abonelik sözleşmesini mutlaka yazılı bir şekilde okuyup imzalayarak bir nüshasını almalıyız yoksa mağdur olabiliriz.