Tüketicimiz ramazan ayının ilk günü markete gider ve tek bir ürün alır. Ürüne ait fiyat etiketi raf üzerindeki fiyatı bellidir. Tüketicimiz ürünün ödemesini yapmak için kasaya gider ve kasada ürün fiyatı raf üzerinde bulunan etiket fiyatından daha fazla çıkar. Tüketicimiz hemen itiraz eder ‘’Bu ürünün fiyatı şu kadar ancak siz daha fazla ücret alıyorsunuz ‘’der. Kasa görevlisi ‘’olur mu öyle şey ‘’der ve tüketici ile kasa görevlisi arasında kısa süreli tartışma çıkar sonuç olarak kasa görevlisi ve tüketicimiz ürünün satıldığı reyona giderler. Ürün reyonundaki etiket fiyatı tüketicinin söylediği gibi çıkar bu durumda tüketimiz haklı olsa da kasa görevlisi hemen ürüne ait etiketi üzerinden alır ve ‘’Bu etiketi arkadaşlar değiştirmeyi unutmuşlar ‘’ der.
***.
Bilinçli tüketicimiz hakkını aramak için ‘’ Bu ürüne ait olan fiyat etiketi geçerli ve sizde bu fiyattan bu ürünü bana vermek zorundasınız ‘’der. Sonuç olarak tüketicimiz bilinçli davranmış ve raf üzerinde bulunan geçerli fiyat etiketi ile ürünü almıştır. Ancak bu tartışma tüketicimizi üzmüş ve zaman kaybına uğratmıştır. Bu durum tüketicimiz tek ürün alındığında ortaya çıkmaktadır. Tüketicilerimiz market alışverişlerinde onlarca ürün alıyor o zaman tüketicilerimiz fiyat etiketlerini kontrol etmezlerse onlarca ürün içinde kaç ürün fiyat etiketi kasada farklı çıkıyor nasıl anlayacağız.
***
Biraz zor olabilir ve vakit alabilir ancak alışverişlere vakit ayırmak tüketicilerin menfaatine olur diye düşünüyorum. Tüketicilerimiz market alışverişlerinde mutlaka bir kalem ve not kâğıdı götürmesinde fayda var. Her alınan ürünün adının ve raf üzerinde bulunan ürüne ait satış etiketlerini not almalılar ve kasa ödenmesinde marketi terk etmeden mutlaka kontrol etmeliler böylece fiyat etiketi ile kasa arasında fazladan fark olup olmadığını görmüş olurlar.
***
Ramazan ayında yapılan market alışverişleri normal günlere göre daha fazla yapılığı için maalesef bazı art niyetli satıcılar raf üzerindeki etiket fiyatını kasada uygulamıyorlar ve daha fazla ücret alıyorlar. Tüketicilerimizde fark ettiklerinde ‘‘arkadaşlar etiketi değiştirmeyi unutmuşlar ‘‘diyorlar böyle bir bahane olabilir mi?
***
Pek çok tüketicimiz bu konuda rahatsız, Tüketicilerimiz alışverişlerde olumsuz bir durumla karşılaşması halinde hiçbir tartışmaya girmeden Alo 175 Tüketici hattını, Şüphe duyduğunuz bozuk gıda ürünlerinde Alo 174 Gıda hattını ve Alo 153 Zabıta hattını arayarak şikâyetlerinizi mutlaka yetkililere yapmalısınız.
***
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve fiyat etiketi Yönetmeliği’nin 10 Maddesinde ‘’Malın satış fiyatı ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır. ’denmekte. Bu durumda aldığımız ürünlerin raf üzerinde yazılı fiyatı ile kasada farklı çıkması durumunda ürünün raf üzerindeki fiyat geçerlidir.