Son günlerde Sayın diye başlayarak doğrudan tüketicinin ismi ile hitap ederek ‘’Ceza dosyanız son günüdür. Mağdur olmamak için aşağıdaki linki tıklayınız ‘’ Mesajları tüketicilerin cep telefonlarına mesaj olarak geliyor ve tüketicilerimizi tedirgin ediyor. Amaçları gelen linki tıklamanızı istiyorlar bu yöntemlerle sizi farklı linklere yöneltmek suretiyle hesabınızı ele geçirmeye çalışabilirler.
***
Bir başka mesaj ‘’Dosyanızın karar günüdür bilgi almak için arayın borcunuzdan dolayı hakkınızda icra takibi yapılacaktır bugün içinde bizi arayın ödemeniz gereken parayı bugün bizim hesabımıza yatırırsanız dosyanızı kapanacak aksi takdirde yarın icraya vererek daha yüksek paralar ödersiniz ‘’ şeklinde gelen mesajlar tüketicileri tedirgin ve huzursuz ediyor. Bu konuda pek çok şikâyet alıyoruz ancak maalesef bazı tüketicilerimizde yukarıda bahsedilen linkleri tıklıyor veya verilen telefonları arayarak sonunda mağdur oluyorlar.
***
Gelen mesajların bir başka şekli ‘’ Geçtiğimiz aylarda internet üzerinde ürün siparişi vermişsiniz ancak almamışsınız şirketimiz zarara uğradı bu zararı siz karşılaşmak zorundasınız aksi takdirde icraya verileceksiniz ‘’şeklinde gelen mesajlarda tüketicileri mağdur ediyor
***
Peki, bu mesajların yasal çerçevesi nedir? Tüketiciler hangi haklara sahiptir ve bu süreç nasıl işler? İcra takibi, alacaklıların borçlarını tahsil etmek için başvurdukları hukuki bir yöntemdir. İcra ve İflas Kanunu çerçevesinde yürütülen bu süreç, borcun ödenmemesi durumunda alacaklının mahkemeye başvurarak borçluya karşı icra takibi başlatmasını sağlar. İcra takibinin başlatılması için borçluya genellikle bir ödeme emri gönderilir. Eğer borçlu, ödeme emrine itiraz etmezse veya borcunu ödemezse, icra süreci başlatılır ve malları veya gelirleri üzerindeki haciz işlemleri devreye girer. Tatbiki bu durum bir borcunuz varsa veya borcunuzu ödemeseniz izlenecek yoldur. Mesajlar konusunda şüpheye düştüğünüzde, doğrudan ve güvenilir bir kaynaktan bilgi almak her zaman en iyidir. Bu nedenle öncelikle borcunuz var iddiasını iyi araştırmak gerekir.
***
Tüketicilerimizi bu konuda uyarmak ve bilgilendirmek isterim. Öncelikle tüketicilerimiz kendilerine verilen e devlet şifreleri ile e devlete girerek halklarında açılan dava veya icra doyası var mı yok mu kontrol etmelilerdir ve bunu en az hafta bir defa yapmalılar. İcra dosyası veya haklarında açılan davların tarih ve dosya numarası olur ve bunun e devlet üzerinde görebilirler ayrıca bu davlarda mutlaka kendilerine davalarla ilgili tebligatlar gelir. Bu tür asılsız mesajlara kanmayın ve inanmayın.