Bu hafta sizlere bilinçli tüketicimizin benimle paylaştığı banka kredi işlemlerinde yaşadığı olayı kendisinin de izni ile bende sizlerle paylaşmak istiyorum. Tüketicimiz yeni araç almak için X Katılım Bankasından taşıt finansmanı kredisi kullanmak istiyor.
***
Katılım Bankası taşıt finansmanı kredisi verirken bankanın anlaşmalı olduğu sigorta şirketi sigortadan 17.931,34 TL kasko yaptırmaya zorluyor. Ayrıca bankanın kredi vermesi için bir başka koyduğu şartlarda var aslında teklif gibi gözükse de şartlandırmak demek daha doğru. Kredi verecek olan banka tüketicimize kredi kartını almaya ve son olarak da fatura otomatik ödeme talimatı vermeye zorlamış. Tüketicimiz kredi alabilmek için zorunlu olarak bütün şartları kabul etmiş ve kredi işlemlerini yapmış. Tüketicimiz Ertesi gün bankanın gider vergisi dahil 17.931,34 TL yaptırdığı kaskonun bir başka X Sigortadan vergisi dahil 11.859,97 TL olduğunu yani arada 6.071,37 TL gibi afaki bir rakam farkının olduğunu öğreniyor
***
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 29/1. maddesinde yer alan “ ‘’Tüketicinin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla açık talebi olmaksızın kredi ile ilgili sigorta yaptırılamaz. Tüketicinin sigorta yaptırmak istemesi halinde istediği sigorta şirketinden sağladığı teminat, kredi veren tarafından kabul edilmek zorundadır. Bu sigortanın kredi konusuyla meblağ sigortalarında kalan borç tutarıyla ve vadesiyle uyumlu olması gerekir’’ Maddesine dayanarak Tüketicimiz bankaya gidiyor ve 6052 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanun’un kendisine verdiği 14 günlük cayma hakkını kullanarak kasko poliçesini ve diğer yan finansal ürünlerin iptal edilmesini istiyor.
***
Tüketicimizin talebine banka görevlisi ‘’biz merkeze bildirdik cevap gelmedi’’ diyorlar. Bunun üzerine tüketicimiz banka yaklaşımının samimi olmadığını anlıyor ve 14 günlük cayma süresini geçirmek istediklerini düşünüyor. Tüketicimiz bu sefer bankaya gidiyor ve yazılı olarak cayma dilekçesini bankaya veriyor ve kayıt başvuru numarası alıyor. Banka görevlisi dilekçeyi alıyor ve okuyunca tüketicinin 6052 sayılı Kanun’dan gelen hakkının kullandığını görüyor. Banka görevlisi kasko poliçesini iptal ederek ve yerine 11.859 liralık kasko poliçesi düzenliyor. Bir dilekçeyle tüketicimizin kazanımı 6 bin liradan fazla oluyor.
***
6052 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanuna göre tüketicilerimiz bankacılık işlemlerinde bankanın dediği sigorta şirketlerine bağlı kalmadan bir başka sigorta şirketlerinden de teklif alarak gerek kasko gerekse diğer sigorta işlemlerini yaptırmakta özgürdürler.