2024 yılının ilk 10 ayında Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanından 200 bin 213 yolcu uçtu.
Havalimanı muhtemelen kar etti.
****
DHMİ resmi istatistiklerine göre, bu yılın ilk 10 ayında
Kütahya-Uşak-Afyonkarahisar bölgesel Zafer Havalimanı’ndaki toplam yolcu sayısı; 27 bin 189.
Yani; Eskişehir Havalimanının yedide biri kadar.
Zafer havalimanı yine zarar etti.
****
Bu yılın 10 ayında garanti edilen yolcu sayısı bir milyon 98 bin.
27 bin yolcu taşındı.
Hata payı: yüzde 97.
Aradaki fark hazineden karşılanıyor.
Yaklaşık 200 milyon lira.
Yani; boş koltukların bedelini biz ödüyoruz.
Bizim cebimizden çıkıyor.
****
Zafer Havalimanı 25 Kasım 2012'de törenle hizmete sokuldu.
Tam 12 yıldır, zarar ediyor.
Yıllık 1 milyon yolcu garantisi nasıl verilmiş, anlamak zor.
****
Zafer Havalimanından tarifeli uçak seferleri var.
Eskişehir Polatkan havalimanının tarifeli seferi yok!
Zafer'den dış hatlarla her yere uçmak mümkün iken Eskişehir'den sadece ağırlıklı olarak Brüksel'e uçuş var...
****
Özetle; Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı para basıyor.
Kütahya, Uşak, Afyonkarahisar Zafer Havalimanı sürekli para kaybediyor...
FUTBOL KONUŞALIM...
Spor (futbol) programlarını izliyoruz.
Futbol değil.
Hakem konuşuluyor.
Hakemler verdikleri kararlar nedeni ile eleştiri yağmuruna tutuluyor.
Hakemlerin anlık verdiği kararları, ekran başında tekrar tekrar, bazen ağır çekimle izliyor ama, ortak bir karara varamıyorlar.
****
Üstelik hakemleri eleştirenler gazeteci değil.
Tarafsız hiç değil.
Futbol yorumcuları, ya eski hakem, ya eski futbolcu, ya da eski teknik adam.
Herkes olup biteni kendi renkleri üzerinden yorumluyor.
****
Milyonların izlediği programlarda 'futbol' konuşulmuyor.
Futbolcunun yetenekleri.
Teknik adamların teknik ve taktik becerileri.
Oyunun gidişine göre geliştirdikleri stratejiler.
Yeterince konuşulmuyor.
****
Futbol yorumcularının futbol dışı şeyleri konuştuğu ortamda teknik adamlar ne yapıyor?
İşin kolayına kaçıyor.
Rakibi ve hakemi suçluyorlar.