Son haftalarda tüketicilerimizin cep telefonlarına gelen ‘’icraya vereceğiz’’ mesajları başlığı ile geçtiğimiz haftalarda bir yazı yazmıştım. Yine son günlerde tüketicilerimize gelen mesajlar tüketicilerimizi tedirgin ediyor. Tüketicilerin cep telefonlarına gelen mesaj içeriği " internet üzerinden sipariş etmiş olduğunuz ürünü teslim almadığınızdan firmamız zarara uğramış olup gün içerisinde şu kadar bedeli tarafımıza yatırmazsanız icra işlemi başlatılacaktır’ ’şeklinde gelen mesajlar yüzünden tüketicilerimiz tedirgin oluyor. 
***
Ayrıca gelen mesajlarda hukuk bürosu ve telefon numarası da   veriyorlar. Tüketicilerimiz verilen numarayı aradıklarında karşıdaki muhatap mesajlarda yazılanı söylüyorlar ‘’Borcunuzu ödeyin dosyanızı kapatalım’’ diyorlar. Tüketicilerimiz bu mesajlar karşısında şaşkın ve tedirgin oluyorlar. Şaşkınlıkları gelen mesajlarda söylendiği gibi internet üzerinden herhangi bir mal ve hizmet almamalarıdır.
***
Gönderilen mesajlarda telefon numarası ile bir de iban numarasını da veriyorlar. İstenilen parayı hemen iban numarasına yatırılmasını istiyorlar. Mesaj gönderenler daha çok borcun geçmiş yıllara ait olduğunu söylüyorlar ki tüketicilerimiz hatırlayamasınlar ve talep ettikleri parayı tüketiciler hemen yatırsınlar diye. Tüketicilerden gelen bu şikâyetler sadece şehrimiz ile sınırlı değil. Pek çok ilde aynı yöntemlerle tüketicilerimizi maddi açıdan dolandırıldıkları gibi manevi olarak strese sokmaktalar.
***
Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını tavsiye ediyoruz. Bu konuyu hukukçular ile de konuştuk böyle durumlarda tüketicilerimiz ne yapmalı hukuken bu mümkün mü yani bir mesajla icraya verilebilirler mi? Hukukçulara göre ‘’İcra takibi işlemlerinin ilgili kanun ve yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılması zorunludur. Bunların başında borçlu olan tüketicimize yazılı tebligatın gelmesi gelen yazılı tebligatta ise borcun miktarı ve konusu ile ilgili bilginin olması gerekir. Tüketicilerimize gelen mesajlara yönelik olarak mesaj içeriklerinde “Kargodan ürünü teslim almazsanız hakkınızda hukuki işlem başlatılacaktır. Sözleşmeden neden döndünüz geçerli bir sebep gösteriniz. Ürünü teslim almamanız halinde hakkınızda icra takibi başlatılacaktır.' vb. gibi mesajlara tüketicilerimizin itibar etmemesini ve Tüketicilerimiz kendilerinden eminse mesafeli satış sözleşmesi imzalamadılar ise aslı astarı olmayan bu tür borç mesajlarını dikkate alınmaması gerekiyor. Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını ancak karşı tarafın söylediği gibi icra işleminde başlatma ihtimallerini göz önüne bulundurmalıyız. Tüketicilerimiz böyle bir durumla karşılaşması halinde söz konusu takibe 7 gün içinde itiraz etmeleri gerekmektedir. Tüketicilerimiz mağdur olmamaları için en az haftada bir kez de olsa E devletine girerek haklarında açılan dava veya icra takibinin olup olmadığını kontrol etmesinde fayda vardır’’ diyor hukukçular. Tüketicilerimiz internet alışverişlerinde dikkatli olmalılar ve güvenmedikleri internet sitelerinden alışveriş yapmamalılar diyoruz ve asılsız mesajları da dikkate alınmamalı.