Tüketicimiz bir gsm operatöründen bir hat alır. Almış olduğu hattı bir müddet kullanır ancak hattı kapatmak ister bununla ilgili kendisine en yakın gsm operatörünün bayisine gider ve numarasını söyleyerek ‘’bu hattın iptalini istiyorum’’ der. Yetkili tüketicinin talebini alır ve’ ’işleminiz tamamlandı ‘’der. Tüketicimiz hattın kapandığını düşünür ancak aradan bir ay geçer kapatmış olduğu hat üzerinden bir fatura çıkar. Tüketicimiz herhalde son fatura diyerek son çıkan faturayı da öder.

***

Ancak bir sonraki ay yeniden bir fatura çıkar tüketicimiz bu sefer müşteri hizmetlerini arar ve bu durumu sorar müşteri temsilcisi ‘’hayır efendim sizin hattınız kullanıma açık aboneliğiniz devam ediyor hat aktif gözüküyor’’ der. Tüketicimiz ‘’nasıl olur ben onu şu adreste bulunan bayinizden kapattım’’ der. Müşteri temsilcisi ise ‘’evet böyle bir başvurunuz olmuş ama sizin kapama işleminizden sonraki hafta bizim müşteri temsilcimiz aramayış ve sizi aboneliğinizin devamı konusunda ikna etmiş sizde tamam olur demişsiniz ‘’diye cevap verir. Tüketicimiz konuyu bizimle paylaşınca bizde kendisine yazılı bildirimle aboneliğinize son verin dedik ve gerekli yazışmayı abonelik sözleşmeleri yönetmeliğine göre yaparak kendisine yardımcı olduk

 ***

Abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinde ne deniliyor kısaca sizlerle paylaşmak isterim. İlgili Yönetmelik ‘’ Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir’ ’bu durumda en sağlıklı abonelikten vaz geçmek yazılı bildirimle yapılmalı.

***

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’unda abonelik yönetmeliğinde ‘’Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin aboneliğe son verme isteğini yönetmelikle belirlenen süreler içinde yerine getirmekle yükümlüdür. Aboneliğin belirlenen süreler içinde sona erdirilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden itibaren mal veya hizmetten yararlanılmış olsa dahi, tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez. Satıcı veya sağlayıcı, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren on beş gün içinde tüketici tarafından ödenmiş olan ücretin geri kalan kısmını kesinti yapmaksızın iade etmekle yükümlüdür. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedilmesi ile ilgili bildirim ve taleplere ilişkin işlemleri yerine getirmek üzere gerekli tedbirleri almak ve gerektiğinde uygun bir sistem kurup bu sistemi kesintisiz olarak açık tutmakla yükümlüdür’’ diyor.

***

Her türlü aboneliklerin hangi şekilde olacağı ve vaz geçileceği açık bir dille abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinde belirlenmiştir. Satıcı-sağlayıcıların ve tüketicilerin yükümlülükleri açıkça bu yönetmelikte maddeler halinde her iki kesime ışık tutuyor. Tüketiciler olarak abonelik ve sonrası durumlarda mutlaka yönetmeliği okumalarını tavsiye ederim. Ayrıca e devlet üzerinden tüm aboneliklerin başlama ve bitiş tarihlerini görebilirsiniz.