Yeni Gar binasının nereye yapılmasıyla ilgili tartışmaların olduğu bir süreç yaşadık geçmişte.
Eskişehir halkının büyük bölümü “Yeni Gar Binası Şeker Fabrikasının arkasında bulunan alana yapılmalı” görüşünü taşıyordu.
Böylece, mevcut gar binası şehir merkezinden kalkınca şehir içi trafiği bir nebze olsun rahatlayacak, yeni yerinde yapılacak  gar binası ile otogarın da, çevre yoluna yakın olmaları nedeniyle bağlantıları sağlanmış olacaktı.
Ancak...
Ankara'dan “Yeni Gar binası, mevcut binanın olduğu yere yapılacak” talimatı geldi.
Bu talimat üzerine iktidar partisinin Eskişehir'de bulunan aktörleri, Eskişehirlilerin isteğini Ankara'ya dayatma yerine, Ankara'dan gelen talimatı Eskişehirlilere dayatmayı tercih etti.
Yani; şehrin isteği iktidar tarafından resmen göz ardı edildi.
***
Sonrasında.
Eskişehir'e yeni stadyum yapılması gündeme geldi.
Şehir halkının ve taraftarın büyük bir bölümü, yeni stadyumun olduğu yere yapılması görüşü üzerinde birleşti.
Alternatif olarak da Muttalip ovası üzerinde bulunan ve imar planlarında da spor alanı olarak ayrılmış yer öne çıktı.
Ancak...
Ankara'dan “Yeni Stadyum Sazova'ya yapılacak” talimatı geldi.
Dönemin iktidar partisi aktörleri yine Eskişehirlilerin isteği için Ankara'yı ikna etmek yerine, Ankara'nın talimatı doğrultusunda Eskişehir halkını ikna etmek için uğraştı.
Şehrin isteği bir kez daha göz ardı edildi.
***
Yine hatırlanacak olunursa:
Şehir merkezinden geçen demiryolu yer altına alınınca, üzerinde bir bulvar oluştu.
Eskişehir halkının büyük bir çoğunluğu bu bulvarın düzenlemesi konusunda “Araçların ortadan seyir ettiği, her iki tarafın yeşil alan olarak düzenlenip, iş yerlerinin masa sandalye koyabildiği Avrupai bir düzenleme yapılsın” düşüncesi vardı.
Fakat...
Ankara'dan bir proje geldi ve “Bu proje yapılacak” denildi.
Her yeri betonla kaplı öyle bir proje dayatıldı ki ortaya resmen çirkinlik abidesi çıktı.
Sonuçta şehrin bir isteği daha göz ardı edilmişti.
***
Kısacası...
İktidar partisi Eskişehirlilerin isteklerini her defasında duymazdan  ve görmezden geldi.
Her defasında kendi kararlarını şehre dayattı.
Bu dayatma ve şehrin isteklerini görmezden gelme iktidar partisine öylesine pahalıya mal oldu ki, her seçimde kaybede kaybede elinde sadece 4 ilçe belediyesi kaldı.
***
Görünen o ki; iktidar partisi şehrin isteklerini göz ardı etmenin ağır faturasını her seçimde ödemesine rağmen bundan bir türlü ders almamış!
Baksanıza;
Şehrin büyük bir çoğunluğu yapıldığı günden bu yana, yeni yapılan stadyuma “Atatürk” isminin verilmesini istiyor,  AK Parti milletvekili Nebi Hatipoğlu çıkmış “Stadyuma verilecek isim Cumhurbaşkanımızın önereceği bir isim olacak” diyor...
Yani...
Şehrin isteğine karşı bir duymazdan ve görmezden gelme alışkanlığı tüm hızı ile devam ediyor.
Ne diyelim?
Anlaşılan o ki; aynı kuyuya defalarca düşmekten bıkıp usanmayan iktidar partisi, şehrin bu isteğini de görmezden gelerek, yapılacak ilk seçimde elinde kalan 4 ilçe belediyesini de kaybedip, Eskişehir'den komple silinmek istiyor!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ARTIK SADECE FAKİR VE ZENGİN VAR...

Türkiye'de milyoner sayısı yani bankada 1 milyon liranın üzerinde mevduatı bulunanların sayısı 116 bin kişi artarak 2 milyon 123 bin 799 kişiye yükselmiş.
***
Türkiye'de, kredi kartı borcunu ödeyemeyip, yasal takibe düşen vatandaş sayısı yüzde 44 oranında artış göstermiş.
***
Yukarıdaki iki rakam da aynı gün gelen rakamlar...
Milyoner sayısı 116 bin artarken kredi kartı ödeyemeyip yasal takibe düşenlerin oranı yüzde 44 artmış. Yani nüfusun neredeyse yarısı sürünür hale gelmiş.
***
Her iki rakam da aslında Türkiye'de artık sadece zenginler ile fakirlerin olduğu gerçeğini ispatlıyor...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ESKİŞEHİR'İN YOL'SUZLUĞUNUN HİKAYESİ...

Güney Çevre Yolu projesi:
İlk kez 2007 yılında dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak tarafından dile getirilmişti konu…
Uzunca bir aradan sonra 2012 yılının başında İhale Edilecek Bölünmüş Yollar kapsamına alınmıştı.
***
Bakan 5 Mart 2007 tarihinde ; " 52 kilometre uzunluğundaki Eskişehir Güney Çevre Yolu proje çalışmalarının Nisan ayı başında tamamlanacak., Maliye Bakanlığı gerekli ödenekleri temin edecek” demişti.
***
Aynı bakan “2007 yılı yatırım programına eklendi. Proje çalışmaları tamamlandı. Keşif bedeli 4 adet köprülü kavşakla beraber 66 milyon YTL" diye açıklama da yapmıştı.
Ne yazıktır ki 2012 yılının başında ihale aşamasına gelen Güney çevre Yolu projesinin ihalesi o günden bu yana bir türlü yapılamadı.
***
En son Karayolları 4. Bölge Müdürü Mustafa Karademir, Güney Çevre Yolu çalışmalarında kamulaştırmaların devam ettiğini belirterek, “2017’de kazma vurulacak” demişti.
Velhasıl...
Güney Çevre Yolu projesinde o günden bu yana bir arpa boyu yol katedilmedi.
***
Tüm bu anlattıklarımız  “Eskişehir'e çevre yolu yapacağız” sözünü veren iktidarın, bu sözü 18 yıldır yerine getirmediğinin kanıtı olarak Eskişehir tarihine geçmiş oldu...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,