Tüketicimiz ihtiyacı olan bir malı almak için zincir mağazaların bir şubesine gider ve alacağı malla ilgili taksitle satış sözleşmesi imzalar. Tüketici iki gün sonra mağaza ile yapmış olduğu sözleşmeden cayar ve mağazaya giderek yapmış olduğu taksitle satış sözleşmesinin iptalini ister. Mağaza yetkilisi tüketicimize ‘’Bu alışverişten cayamazsın’ ’der tüketicimiz ise caymak istediğini yasal olarak 7 gün içinde taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkının olduğunu ve bu hakkını kullanmak istediğini söyler.
 ***
Tüketici ısrarla taksitle mal alımından cayma hakkının olduğu söylese de mağaza yetkilisi tüketicimize ‘’Seninle uğraşamam başka müşteriler beni bekliyor’ ’diyerek temsil ettiği mağazaya yakışmayan bir üslupla tüketiciyi tersler ve tüketicinin talebini dinlemez. Tüketicimiz çaresiz mağazadan çıkar gider tüketicimizin iddiası bu yönde.
***
6502 Sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun taksitle satış sözleşmeleri yönetmeliğince 7 gün içinde tüketicilere cayma hakkı vermiştir. Tüketici başından geçen olayı bizimle paylaşınca bizde kendinse taksitle satış sözleşmeleri yönetmeliğine göre cayma hakkını yazılı olarak bildirilmesi gerektiğini söyledik.
***
Tüketicimize taksitle satış sözleşmeleri yönetmeliğine göre cayma bildirimini yazdık ve mağazaya iadeli taahhütlü posta ile yollamasını yasal hakkını kullanmasını söyledik. Ayrıca mazağalar zincirinin burada bulanan satış şube mağaza temsilcisinin müşteriye karşı yakışmayan davranışının mutlaka genel merkezine de yazıl bildirilmesini tüketicimize söyledik.
***
Şimdi soruyoruz müşteriye sert davranan mağaza satış temsilcisine, tüketiciye malını satana kadar müşteri olan, malı sattıktan sonra da tüketiciyi saygısız davranmak olur mu? Öncelikle müşterilerinize saygılı olmalısınız. Mal satışı esnasında müşterinize davranışlarınızı malı sattıktan sonra da o saygıyı göstermelisiniz öyle malı sattım demekle olmuyor. 6502 Sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun ve yönetmeliklerinden kaynaklı haklarını arayan tüketicilere biraz daha saygı bekliyoruz.