Son haftalarda tüketicilerimizin cep telefonlarına gelen mesajlar ile tedirgin oluyor. Tüketicilerimizin cep telefonlarına gelen kısa mesajlarda veya doğrudan aranarak ‘’internet üzerinden sipariş etmiş olduğunuz ürünü teslim almadığınızdan firmamız zarara uğramış olup gün içerisinde şu kadar bedeli tarafımıza yatırmazsanız icra işlemi başlatılacaktır’’. Şeklinde mesajlar tüketicilerimize geliyor.
***
İstedikleri bedeller sürekli değişkenlik olabiliyor. Gönderdikleri mesajlarda daha çok bu borcun geçmiş aylara ait olduğunu söylüyorlar ki tüketicilerimiz hatırlayamasınlar diye. Talep ettikleri parayı tüketiciler hemen yatırsınlar diye. ‘’İcraya vereceğiz’’ diyorlar. Bu yöntemlerle tüketicilerimizi maalesef maddi açıdan dolandırıldıkları gibi manevi olarak strese sokmaktalar. 
***
Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını tavsiye ediyoruz. İcra takibi işlemlerinin ilgili kanun ve yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılması zorunludur. Bunların başında borçlu olan tüketicimize yazılı tebligatın gelmesi gelen yazılı tebligatta ise borcun miktarı ve konusu ile ilgili bilginin olması gerekir. 
***
Tüketicilerimize gelen mesajlara yönelik olarak mesaj içeriklerinde “Kargodan ürünü teslim almazsanız hakkınızda hukuki işlem başlatılacaktır. Sözleşmeden neden döndünüz geçerli bir sebep gösteriniz. Ürünü teslim almamanız halinde hakkınızda icra takibi başlatılacaktır’’ vb. gibi mesajlara tüketicilerimizin itibar etmemesini ve Tüketicilerimiz kendilerinden eminse mesafeli satış sözleşmesi imzalamadılar ise aslı astarı olmayan bu tür borç mesajlarını dikkate alınmaması gerekiyor.
***
Şimdi de son günlerde yurt dışı numaralarından WhatsApp üzerinden görüntülü arayan art niyetli kişiler tüketicilerimizi dolandırmaya çalışıyorlar. Bir başka dolandırıcılık olayı da kısa mesajla veya WhatsApp üzerinden gönderilen mesajlarda gönderilen linkleri açmanızı istiyorlar bu da bir başka tuzak olabilir bu nedenle bilinmedik mesajlara cevap verilmemeli ve bilinmedik, şüpheye düştüğünüz linkleri açmamanızı tavsiye ederim.
***
Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını ancak karşı tarafın söylediği gibi icra işleminde başlatma ihtimallerini göz önüne bulundurmalıyız. Tüketicilerimiz böyle bir durumla karşılaşması halinde söz konusu takibe 7 gün içinde itiraz etmeleri gerekmektedir. Tüketicilerimiz mağdur olmamaları için en az haftada bir kez de olsa E devletine girerek haklarında açılan dava veya icra takibinin olup olmadığını kontrol etmesinde fayda vardır.