Tüketicimiz ihtiyacı olan elektrikli bisiklet alıyor. Almış aldığı ürün iki ay sonra arıza yapıyor. Arızanın giderilmesi için internet arama motorunda yetkili servis arıyor ve bulmuş olduğu servise ürünü götürüyor. Servis ürünle ilgili arıza tespitini yaparak tüketiciden ücret talep ediyor. Tüketicimiz ‘’Bu almış olduğum ürün zaten iki yıl garantisi var ne ücreti ‘’diyor. Servis ise ‘’biz ücret alırız’’ diyor. İnternet arama motorundan bulmuş olduğu servisinin ürüne ait bir yetkili servis olmadığı anlaşılıyor. Bu durumda garanti içinde arızalanan ürünlerde ücretsiz tamiri için yetkili servisler yetkilidir. Garantili malın tamiri için yetkisiz servislere giderseniz garanti devre dışı kalır bunu bilmeliyiz. 
***
Tüketicilerin yetkisiz servislerde yaşadıkları sorunları ortadan kaldırmak için Ticaret Bakanlığı bünyesinde geçtiğimiz yıllarda kurduğu SERBİS (Servis bilgi sistemi) Bu sistem tüketicilerin almış oldukları mallarda arıza çıkması halinde ürüne ait yetkili servislerin adı adresi iletişim numaralarını veya en yakın servislerin nerelerde olduğunu gösteren bir sistem.
***
Tüketicilerimiz kullandıkları malların arızalanması halinde Ticaret Bakanlığı tarafından kullanımına açılan www.servis.gov.tr adresli internet sitesinin yetkili servis sorgulama bölümünde üretici/ithalatçı veya marka bilgileri girilerek ürün bazında servis araması yapılabilirler. Ayrıca yetkili servisler illere ve ilçelere göre arayabileceklerdir. Yetkili servisler harita üzerinde de görülebilmekte ve istenildiğinde yol tarifi de alınabilmektedir.  Tüketicilerimiz 'www.servis.gov.tr' sitesini kullanarak yetkili servislere ulaşabilirler.
***
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Satış sonrası hizmetler Yönetmeliği ‘’ Arızalanan malın tamir süresinin 20 iş günü olarak belirtmiş, bu durumda arızalanan malın tamiri için servise verilen ve servisin tamirini yaparak tüketiciye teslim süresi 20 iş günüdür. Peki, iş gününü nasıl hesaplamalıyız. İş günü: Ulusal ve dini bayram günleri ve pazar günleri dışındaki çalışma günleri iş günü kabul edilmiştir
***
Tamir edilmesi için servise verdiğiniz malın 20 iş gününde servis tüketiciye teslim etmez ise tüketicinin seçimlik hakları var. İlgili yönetmelik’’ Tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez, bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur’’ diyor
***
Satış sonrası hizmetler yönetmeliğinde’ ’Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir’’