Akaryakıt zamları yüzünden vatandaş otomobillerine binmeye çekiniyor.
Eskişehir'de yaklaşık 310 bin kayıtlı araç var. Bunlardan 180 bini otomobil.
900 bin nüfuslu kentte, her aile 5 kişi üzeriden hesaplandığında her haneye bir otomobil düşüyor.
****
Aracı ile gezmeyi seven kent insanı, son akaryakıt zamlarından sonra aracını kapının önünden hareket ettirmeye korkuyor.
İzlendiği kadarı ile, çok fazla şikayet edilen kent trafiği de rahatlamış görünüyor.
Trafikte motorlu araç sayısı azalırken, bisikletler çoğalmaya başladı.
İşte bu güzel haber...
Eskişehir'i daha iyi yaşanır bir şehir haline getirmek için, daha az araba, daha az trafik ve bunun yanında daha çok bisikletçi ve bisiklet yolu ve parkı gerekiyor.
..Ve bisiklete binmeyi teşvik eden etkinlikler...
****
Geçtiğimiz yıllarda uygulanmak istenen ancak başarılı olunamayan “Arabadan in. Bisiklete bin.” kampanyaları daha ciddi şekilde ele alınmalı.
Eskişehir'de bisikletle ulaşım için valilik, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları ortak projeler üreterek el ele çalışmalı.
KEŞKE KÜSTÜRMESEYDİK...
Eskişehirspor yıllardır sermayeden yedi.
Stadı dolduran ve seyirci rekoru kıran taraftar azaldı.
Bir tribün kadar kaldık.
Futbol seyircisi küstü.
****
Kent yöneticileri hep yanındaydı takımın.
Gerektiğinde ellerini taşın altına koymasını bildiler.
Destek oldular kulübe...
Ama; yanlış yönetim politikaları ile onları da küstürdüler.
Seçilmişler de, atanmışlar da küstü.
****
Şehrin yardım sever iş adamları sürekli destek oldular.
Eller hiç boş kalmadı.
Ama; zamanla o isimler de yoruldu.
Verdikleri zaman iyiydi.
Vermediklerinde kötü.
Sonuçta; iş insanlarını da küstürdüler...
****
Anadolu'da pek çok destekçi kulüp vardı.
Eskişehirspor'u örnek alan ve seven.
Ama; en yakın komşularımızdan başlayarak küstürdük hepsini.
Pilot takım, alt yapı diyerek başlattığımız hiç bir projede başarılı olamadık.
Küme düştüler.
Küstüler bize...