Son baharın son günlerini yaşarken kış aylarının başlaması ile doğalgaz kombileri yanmaya başlayacak. Kombilerin zaman zaman bakımlarının yapılması gerekiyor ve bakımları ile ilgili servisler çağırılmakta. Tüketicilerimiz kombilerin bakımları veya kombilerin arızalanması nedeniyle çoğunlukla yetkili servisler ile iletişim bilgilerine ulaşmak için interneti kullanmaktalar. Son günlerde tüketicilerimize telefonla ulaşan kişiler’’ kombinizin bakımı için sizden randevu istiyoruz’ ’diyorlar. Bu kişiler gerçekten kombinizin yetkili servisi de olabilir ya da olmayabilir bundan emin olmak gerekiyor.
 ***
Ancak bu durum bazen tüketicilerin mağduriyeti ile sonuçlanıyor. Bunun da sebebi ise internet üzerinde pek çok yetkisiz servislerin iletişim bilgilerinin olmasından kaynaklanıyor. Tüketicilerimiz kombi bakımlarının yapılması veya arızalanması halinde İnternet motoru üzerinden servis aradıklarında bazen karşılarına çıkan ve nerdeyse tüm markaların kombi tamir servisi olduklarını iddia eden yetkisi olmayan servisler çıkabiliyor.
***
Tüketicilerimiz bu sayfalarda ulaştıkları yetkisiz servislerini kombilerinin tamiri için davet ettiklerinde ise mağdur oluyorlar. Bazı art niyetli kişiler kolay para kazanma hırsı ile kombi üzerinde küçük olan arızaları büyülterek tüketicilerden yüksek ücret alıyorlar, ya da kombi üzerinde kartın sağlam olmasına rağmen kartın yandığını söyleyerek orijinal olamayan kartı takarak yüksek ücret aldıkları konusunda tüketici şikâyetleri hiç de az değil. Tüketiciler olarak gerçek servislere ulaşmamız halinde gerek parça gerekse tamiratından alınacak ücretlerin daha az olduklarını görecekler.
***.
Tüketicilerimiz sahte servisler, art niyetli kişiler tarafından mağdur ediliyor. Garantisi bitmiş malın, garantisi devam eden malın gerçek servislere tamirleri bakımları yaptırılmalı. Ticaret Bakanlığı tarafından Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) sistemini kuruldu. Sadece sahte servislerden tüketiciler mağdur olmuyor, aynı zamanda üretici firmalar ve gerçek servislerde mağdur oluyorlar. Bu sistemle tüm kesimin mağduriyeti Servis Bilgi Sistemi ile ortadan kaldırılmış veya en aza indirilmiş oluyor.
***
Tüketicilerimiz kullandıkları malların arızalanması halinde Ticaret Bakanlığı tarafından kullanımına açılan www.servis.gov.tr adresli internet sitesinin yetkili servis sorgulama bölümünde üretici/ithalatçı veya marka bilgileri girilerek ürün bazında servis araması yapılabilirler. Ayrıca yetkili servisler illere ve ilçelere göre arayabileceklerdir. Yetkili servisler harita üzerinde de görülebilmekte ve istenildiğinde yol tarifi de alınabilmektedir.  Tüketicilerimiz 'www.servis.gov.tr' sitesini kullanarak yetkili servislere ulaşabilirler.