Tüketicilerimiz yaptıkları taksitle alışverişlerden 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Ancak bazen tüketicilerimizin yanlışa düştükleri bir konuyu da buradan söylemek isterim kredi kartına yaptıkları taksitlendirme durumunda cayma hakları yoktur.
***
Öncelikle taksitle satış sözleşmesinin tanımını yapacak olursak;‘’6502 sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki Kanun’un 17. maddesi taksitle satış sözleşmesi satıcı ve sağlayıcının malın teslim veya hizmetin ifasını üstlendiği, tüketicinin de bedeli kısım kısım ödediği sözleşmelerdir. Tüketici 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayabilir’’ demektedir.
***
Tüketici olarak taksitle alışveriş yaptık ancak malı teslim almadık. Malı teslim almadan taksitle yapılan sözleşmeden cayılabilir mi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında kanun ve taksitle satış yönetmeliği gereğince; Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir ’Bu durumda tüketicilerimiz malı teslim almadan da cayma hakkını kullanabilir.
***
Yine ilgili kanun ve yönetmeliğe göre; ‘’Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür’ denmektedir
***.
Tüketicilerimiz Cayma bildirimini yazılı olarak ve iadeli taahhütlü posta ile yapabilirler.
Cayma bildirimini yaptıktan sonra 7 gün içerisinde almış olduğumuz malın iadesi yapılmalı malın iadesi yapılmadığı durumda cayma hakkınızı kullanmış olmuyorsunuz.