Geçen hafta bizim internet sitesinde “Sivas hızlı tren seferleri durduruldu!” başlığıyla bir haber yer almıştı. 
Haber daha çok Sivaslıları ilgilendiriyordu. Eskişehir’le ne alaka diyenleriniz çıkmıştı. Haber, değeri varsa haberdir! Üstelik de “Demiryolu, tren” denilince hangi Eskişehirli ilgisiz kalabilir ki? Daha 10 gün önceki bir habere tepki göstermedik mi?
-Hızlı tren İzmir’e ulaşırken Demiryollarının kavşak noktası Eskişehir’i pas geçecek!..
Sanki ilimizden İzmir’e gitmek isteyen yolcu çıkmayacak. 90 küsur yıllık bu hatta çalışan yolcu trenlerine halen büyük ilgi olduğu biline biline..., 
Neyse vardır “büyüklerimizin bir bildiği” diyerek fazla üstünde durmadık. Kaldı ki;
-Dursak ne olacaktı?
Derken, bir Eskişehirli olarak ilk aklıma elen neredeyse 40 yıllık geçmişi olan ‘Eskişehir-Gemlik demiryolu bağlantısı’ isteğimiz takıldı. 
Öyle ya, sanayimizin ivme kazanması için, ithalat-ihracat anlamında olmazsa olmazlardan bir istekti bu. Kaç Sanayi Odası Başkanı görev gelir gelmez ve görevi boyunca sıkça tekrarladıkları bir istekti bu;
-Sanayicilerimizin acil ihtiyacı olan bir liman bağlantısı!..

‘Hızlandırılmış tren’ faciası..

Buradan hareketle birden aklıma Bursa-Ankara hızlı tren hattı projesi düştü!.. 
-Sahi ne olmuştu o proje, hangi aşamadaydı?
Aklıma, Eskişehirli olup da yerleştiği Bursa’da gazetecilik yapan meslektaşımız İbrahim Erdoğan geldi. Öyle ya son durumu bilse bilse sevgili İbrahim bilirdi. Kaldı ki kendisi bir ucundan da siyasetin tam göbeğinde, Ankara’daydı;
-Son dönem parlamentoda İYİ Parti’den Bursa milletvekili Selçuk Türkoğlu’nun basın ve halkla ilişkiler danışmanı olarak…
Daha sorumu sorar sormaz, bir cümleyle projenin geçmişten bugüne geçirdiği serüveni özetleyiverdi; 
“-2016’da faaliyete geçecekti. Hızlı kalktı, hızlıya dönüştü!”
Açıkçası özetten bir şey anlamamıştım! “hızlandırılmış tren gibi bir şey mi? derken aklıma geldi. Ankara-İstanbul arası ilk hızlı tren hattının açılışı ilan ediliyor ve seferler başlıyor!..
Aradan çok geçmiyor, zamanın Anadolu Gazetesine bir haber ulaşıyor;
-Hızlı tren Pamukova’da kaza yaptı. Çok sayıda ölü ve yaralı var!.. 
Haber geliştikçe tüm Türkiye öğrendi “çok sayıda ölü ve yaralı” olduğunu!..
Bir an tüylerim ürperdi. İbrahim Erdoğan’dan işi gerçeğini öğrendim; Neyse ki Bursa “hızlandırılmış treninde “ şimdilik böyle bir ihtimal” yoktu!
-Yoktu çünkü, hat çalışmalarının yüzde 30’una bile gelinmemişti!..

Gerçeği olmadı, oyuncağını verelim!

Sevgili Erdoğan, Bursa’nın Hızlı Tren (!) macerasının adından konuya ilişkin bilgi notları da gönderdi. En ilginci sayın Milletvekili Türkoğlu’nun il başkanı iken yaptığı ironi içeren bir eylemi vardı;
“Bursa’da şehir merkezine oyuncak tren hattı kurarak yılan hikayesine dönen hızlı tren projesini protesto eden İYİ Partililer 9 yıl önce ver7ilen8 sözün yerine getirilmemesine yine sıra dışı bir eylemle tepki gösterdiler.”
AKP iktidarı ve zamanın Bursa milletvekillerinin “Bursa’ya hızlı tren “Müjdesini” tarihi 2008. Nihayet projenin başlangıcı 2012. O günü “şaşalı tören” olarak hatırlatıyor Türkoğlu ve ekliyor: 
“-İktidar, Bursa’ya hızlı tren rüyasını gördürmeye başlamıştı. O günden bu günlere Bursa’ya gelen her iktidar temsilcisi müjde üstüne müjde verdi. Temeli 2012’de atılabildi de ne oldu; fiyasko!”
***
İşte tam bu noktada Eskişehirliler de benzer şekilde her seçim öncesinde yinelenen “Çevre yolu müjdelerini” hatırlıyor olmalı. Ve dahi;
“Bursa demiryolu hattından Gemlik Limanı’na ulaşabilme hayalini!”